Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021

Ποια smartphones θα σταματήσουν να λειτουργούν το 2022 – Η λίστα με τα μοντέλα







Μια σειρά από smartphones θα σταματήσουν να λειτουργούν από το 2022 καθώς οι εταιρείες τους θα σταματήσουν να τους παρέχουν ενημερώσεις ασφαλείας και λογισμικού.


Τα παρακάτω android και iOS smartphones θα είναι αυτά που δεν θα λειτουργούν ομαλά με την έλευση του 2022. Χιλιάδες χρήστες θα πρέπει να αλλάξουν συσκευή καθώς δεν θα τους παρέχεται πλέον η δυνατότητα για ενημερώσεις ασφαλείας και λογισμικού. 

 
Η λίστα με τα android και iOS smartphones: 

 
Archos 53 Platinum
HTC Desire 500
Samsung Galaxy Trend Lite
Samsung Galaxy Trend II
Samsung Galaxy s3 Mini
Caterpillar Cat B15
Sony Xperia M
Wiko Cink Five
Wiko Darknight
Samsung Galaxy Xcover 2
Huawei Ascend G740
ZTE Grand S Flex
Lenovo A820
Huawei Ascend Mate
ZTE V956
UMi X2
Huawei Ascend D2
Samsung Galaxy Core
Faea F1
THL W8
ZTE Grand X Quad v987
ZTE Grand Memo
Samsung Galaxy Ace 2
LG Lucid 2
LG Optimus F7
LG Optimus L3 II Dual
LG Optimus F5
LG Optimus L5 II
LG Optimus L5 II Dual
LG Optimus L3 II
LG Optimus L7 II Dual
LG Optimus L7 II
LG Optimus F6
LG Enact
LG Optimus L4 II Dual
LG Optimus F3
LG Optimus L4 II
LG Optimus L2 II
LG Optimus F3Q

Στη λίστα των τηλεφώνων της Apple είναι: 

 
iPhone 4 (8 GB)
Iphone 4s
iPhone 4S (8 GB)
iPhone 5
iPhone 5c

Προς το παρόν, τα iPhone 6 και iPhone Plus θα λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2022, οπότε και θα προστεθούν στην εν λόγω λίστα.

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021

Κορωνοϊός: Διπλασιάστηκε ο χρόνος χρήσης των οθονών από εφήβους - Οι επιπτώσεις στην ψυχική υγεία

 


Χειρότερη ψυχική υγεία και υψηλότερο αίσθημα άγχους είχαν οι έφηβοι που αφιέρωναν περισσότερο χρόνο μπροστά στις οθόνες, εξαιρουμένου του χρόνου που αφιέρωναν για τις σχολικές τους υποχρεώσεις, σε σχέση με τους εφήβους που αφιέρωναν λιγότερο χρόνο.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μελέτης που διενεργήθηκε σε 5.412 εφήβους, αγόρια και κορίτσια, ηλικίας 12-13 ετών, στις ΗΠΑ κατά την έναρξη της πανδημίας (Μάιος 2020).

Επίσης, οι έφηβοι που είχαν ένα υποστηρικτικό κοινωνικό περιβάλλον, όπως υποστήριξη από την οικογένεια και τους φίλους, καθώς και αυτοί που είχαν τη δυνατότητα να αντισταθμίσουν την απομόνωση από την πανδημία με άλλες δραστηριότητες, όπως σωματική άσκηση και δημιουργικές δραστηριότητες, αφιέρωναν λιγότερο χρόνο μπροστά στις οθόνες.

Ο συνολικός χρόνος μπροστά στις οθόνες, αφορούσε τον χρόνο που αφιέρωναν οι έφηβοι σε ηλεκτρονικά παιχνίδια (που έπαιζαν μόνοι τους ή μαζί με άλλους), σε κοινωνικά δίκτυα, στην αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων μέσω κινητών τηλεφώνων, στην περιήγηση στο διαδίκτυο και στην παρακολούθηση τηλεόρασης και video.

Η καθηγήτρια Υγιεινής και Επιδημιολογίας, Εργαστήριο Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Ιατρικής Στατιστικής , Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ, παιδίατρος Βίκυ Μπενέτου, συνοψίζει τα δεδομένα της μελέτης που δημοσιεύτηκε την 1η Νοεμβρίου στο περιοδικό JAMA Pediatrics.

Συνολικά, ο μέσος ημερήσιος χρόνος που δήλωσαν οι έφηβοι ότι αφιέρωναν μπροστά στις οθόνες ήταν διπλάσιος από τον χρόνο που αφιέρωναν πριν από την περίοδο της πανδημίας (7,7 ώρες/ημέρα στην πανδημία σε σχέση με 3,8 ώρες/ημέρα πριν την πανδημία). Δεδομένου ότι στον χρόνο αυτό δεν περιλαμβάνονται οι ώρες για τις σχολικές υποχρεώσεις και την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση, ο συνολικός ημερήσιος χρόνος μπροστά στις οθόνες υπολογίζεται ότι είναι ακόμα μεγαλύτερος.

Είναι σημαντικό να επισημανθεί, τονίζει η κ. Μπενέτου, ότι οι έφηβοι των ασθενέστερων οικονομικά οικογενειών ξόδευαν περισσότερο χρόνο μπροστά στις οθόνες επιβεβαιώνοντας τη δυσανάλογη αρνητική επίδραση της πανδημίας στους ευάλωτους οικονομικά πληθυσμούς.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι ενώ η χρήση των οθονών, μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τη μάθηση και εκπαίδευση των παιδιών και εφήβων, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, οι γονείς θα πρέπει να βρίσκονται σε εγρήγορση για περιορίσουν τις αρνητικές επιδράσεις της υπερβολικής χρήσης των ηλεκτρονικών συσκευών στην ψυχική υγεία των παιδιών τους.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ο υπερβολικός χρόνος ενασχόλησης με τις οθόνες (με τη χρήση έξυπνων τηλεφώνων, tablets, παιχνιδομηχανών, τηλεοράσεων και ηλεκτρονικών υπολογιστών) σχετίζεται με σημαντικές αρνητικές επιδράσεις στην σωματική και ψυχική υγεία, στην ποιότητα ζωής και την ευημερία των παιδιών, όπως διαταραχές του ύπνου, ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες, υπερβάλλον σωματικό βάρος, μειωμένη σωματική δραστηριότητα, χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις, χαμηλή αυτοεκτίμηση και συμπτώματα κατάθλιψης, αναφέρει η κ. Μπενέτου.

Ωστόσο, σημειώνει, η ενασχόληση των παιδιών και των εφήβων με τις οθόνες μπορεί να είναι θετική και να συνδυαστεί με σωματική και ψυχική υγεία εφόσον υπάρχει σωστή και συνεπής καθοδήγησή τους από τους γονείς και όλους όσους εμπλέκονται στην ανατροφή τους.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία και την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής συνιστάται οι γονείς να ορίσουν ένα συγκεκριμένο οικογενειακό πλάνο για την ενασχόληση με τις ηλεκτρονικές συσκευές που θα τηρείται από όλη την οικογένεια και θα περιλαμβάνει χρονικά όρια χρήσης, χρόνο για δραστηριότητες μακριά από τις οθόνες, περιοχές όπου δεν θα χρησιμοποιούνται οι οθόνες (π.χ. υπνοδωμάτια) καθώς και ώρες αποφυγής χρήσης τους, όπως οι βραδινές ώρες πριν το ύπνο. Το σχέδιο αυτό θα πρέπει να εξατομικεύεται και να προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία, την προσωπικότητα, την κατάσταση υγείας και το αναπτυξιακό στάδιο του κάθε παιδιού.

Επίσης, θα πρέπει να τηρείται από όλους όσους φροντίζουν τα παιδιά, εκτός από τους γονείς, όπως γιαγιάδες, παππούδες, ώστε να υπάρχει συνεπής τήρηση του πλάνου.

Τέλος, οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν ότι λειτουργούν ως πρότυπο για τα παιδιά τους και θα χρειαστεί να επαναπροσδιορίσουν και τις δικές τους πρακτικές εφόσον αυτές δεν είναι οι επιθυμητές.

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021

Απάτες στο Διαδίκτυο: Τι πρέπει να προσέχουν οι πολίτες στις συναλλαγές τους – Παραδείγματα

 




Σε εγρήγορση πρέπει να βρίσκονται οι πολίτες για τις σύγχρονες μορφές ηλεκτρονικής απάτης που κυριαρχούν στο Διαδίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό, οι αρμόδιες αρχές, καλούν τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην επικοινωνία τους μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων, στην παροχή προσωπικών στοιχείων σε τρίτους, στην επιλογή PIN και γενικότερα στη δραστηριότητα τους στα social media.


Την ίδια όμως στιγμή που εξαιτίας και της πανδημίας έχουν αυξηθεί ραγδαία οι απάτες στο Διαδίκτυο, σε ιστορικά μάλιστα υψηλά επίπεδα. Εκτιμάται μάλιστα ότι αυτή η τάση θα παραμείνει και μετά το τέλος της πανδημίας του κορονοϊού καθώς νέες μορφές απάτης κάνουν την εμφάνιση τους διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται με αφορμή την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» (cyber scams) που εγκαινίασε η Europol, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο, στο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία των απατών στον «κυβερνοχώρο» και τους τρόπους πρόληψης, προστέθηκαν οι εξής 4 νέες μορφές απάτης: Απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης, ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, κλοπές στοιχείων ταυτότητας, και απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).
 

Ήδη στον σχετικό κατάλογο υπήρχαν: η απάτη του CEO (CEO Fraud), η απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud), οι απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), τα απατηλά μηνύματα SMS (smishing), τα απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),οι απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites), η απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam), και η κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft). Επίσης απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams) και απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams).



Μέτρα για την καταπολέμηση του «phishing»

Στα μέσα του περασμένου μήνα αποφασίστηκε η δημιουργία συντονιστικού κέντρου για τις διαδικτυακές απάτες και την υποκλοπή στοιχείων τραπεζικών καρτών και κωδικών ηλεκτρονικής τραπεζικής με την τεχνική ηλεκτρονικού «ψαρέματος»-phishing, με την συμμετοχή της Ελληνικής Αστυνομίας, της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) και άλλων συναρμόδιων φορέων και υπηρεσιών. Επίσης αποφασίστηκε η άμεση έναρξη μεγάλης εκστρατείας ενημέρωσης των πολιτών, με συμβουλές για την προστασία τους από τους επιτήδειους απατεώνες. Οι αποφάσεις ελήφθησαν σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με τον υπουργό Τάκη Θεοδωρικάκο και την συμμετοχή, μεταξύ άλλων, του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, του αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, του προέδρου της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και της γενικής γραμματέως καθώς και μεγάλου αριθμού υπηρεσιακών παραγόντων.

Στην χώρα μας οι τρόποι προστασίας των καταναλωτών έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται γνωστοί στο ευρύ κοινό τόσο μέσω της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος που έχουν προχωρήσει σε σχετικές ανακοινώσεις, όσο και μέσω αρμοδίων τραπεζικών στελεχών που με δημόσιες παρεμβάσεις ενημερώνουν τους συναλλασσόμενους, αλλά και ανακοινώσεις τραπεζών στις ιστοσελίδες τους.
 
Μήνας ενημέρωσης για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο»

Σε εξέλιξη βρίσκονται δράσεις στο πλαίσιο του μήνα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» (cyber scams) που εγκαινίασε η Europol, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο.

Στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών ΕΕΤ (https://www.hba.gr/News/Details/1509) υπάρχουν παραπομπές για αναλυτική ενημέρωση στην ιστοσελίδα της Europol για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για τις απάτες στον κυβερνοχώρο. Επίσης η ανακοίνωση της Europol και της ΕΤΟ (ελληνική και αγγλική έκδοση) καθώς και το νέο ενημερωτικό υλικό της εκστρατείας στα ελληνικά. Επίσης το παλαιό (ήδη από το 2018) ενημερωτικό υλικό της εκστρατείας στα ελληνικά.

Από το εκτενές αυτό υλικό που είναι ελεύθερα προσβάσιμο από την ιστοσελίδα της ΕΕΤ αναφέρονται μερικά μόνον ενδεικτικά παραδείγματα σε πρώτο ενικό προς τους καταναλωτές και συστήνονται τρόποι πρόληψης αλλά και ενεργειών σε περίπτωση που ο συναλλασσόμενος πέσει θύμα απάτης.

 



 
ΣΕΝΑΡΙΟ 1 : Πώς να αναγνωρίσεις τις διαδικτυακές απάτες

-Λαμβάνεις ένα SMS από το δράστη Γιώργο, ο οποίος υποδύεται ότι εργάζεται στην τράπεζα συνεργασίας σου. Κάνεις κλικ στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο του SMS.

-Ανακατευθύνεσαι σε ιστοσελίδα που μοιάζει με εκείνη της τράπεζας συνεργασίας σου

-Εισάγεις τα διαπιστευτήρια ασφαλείας σου (user name & password).

Ο δράστης Γιώργος πλέον έχει πρόσβαση στα οικονομικά σου στοιχεία και στο ιστορικό των πρόσφατων ηλεκτρονικών σου συναλλαγών. Σου τηλεφωνεί υποδυόμενος τον τραπεζικό υπάλληλο και παραθέτει τα στοιχεία σου.

Ο δράστης Γιώργος σε πείθει να προχωρήσεις στη μεταφορά χρημάτων σε άλλο τραπεζικό λογαριασμό τον οποίο ελέγχει ο ίδιος.

Τρόπος προστασίας από τις διαδικτυακές απάτες

1. Προσοχή σε ανεπιθύμητα μηνύματα κειμένου ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ισχυρίζονται ότι προέρχονται από την τράπεζα συνεργασίας σου.

2. Εάν περιέχουν ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links) και συνημμένα αρχεία, μην τα ανοίξεις.

3. Εάν λάβεις μια ύποπτη κλήση από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεσαι, κλείσε το τηλέφωνο και επαλήθευσέ την κλήση καλώντας το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της τράπεζας.

4. Ποτέ μην κοινοποιείς τα διαπιστευτήρια ασφαλείας σου (user name & password) ή τους κωδικούς για την εκτέλεση συναλλαγής πληρωμής (π.χ. SMS OTP).

5. Εάν νομίζεις ότι έχεις πέσει θύμα απάτης, επικοινώνησε αμέσως με την τράπεζα συνεργασίας σου και ανέφερε το σχετικό περιστατικό στην αστυνομία.
 

ΣΕΝΑΡΙΟ 2 : Πώς να αναγνωρίσεις τις απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης

Η δράστης Χριστίνα σε καλεί υποδυόμενη τον πάροχο τεχνικής υποστήριξης, ισχυριζόμενη ότι υπάρχει πρόβλημα με το λογισμικό του υπολογιστή σου. Η υπηρεσία αναγνώρισης του τηλεφώνου σου εμφανίζει έναν τηλεφωνικό αριθμό από μια αξιόπιστη εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Η δράστης Χριστίνα σε παροτρύνει να δράσεις γρήγορα, ειδάλλως θα χάσεις όλα σου τα δεδομένα. Σου συνιστά να κάνεις λήψη ενός προγράμματος, το οποίο θα λύσει το πρόβλημα.

Το πρόγραμμα που κατέβασες της δίνει πρόσβαση στον υπολογιστή σου και σε όλα σου τα δεδομένα. Σου ζητάει μια μικρή αμοιβή για την παρεχόμενη υπηρεσία, προκειμένου να σε αναγκάσει να συνδεθείς στο περιβάλλον ηλεκτρονικής τραπεζικής της τράπεζας συνεργασίας σου. Η δράστης Χριστίνα πλέον έχει πρόσβαση στον τραπεζικό σου λογαριασμό και μπορεί να προχωρήσει στην εκτέλεση συναλλαγών.

Προστασία από απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης

1. Μην απαντάς σε τηλεφωνικές κλήσεις από οποιονδήποτε ισχυρίζεται ότι υπάρχει πρόβλημα με τον υπολογιστή σου.

2.Κάνε λήψη/αναβάθμιση λογισμικού μόνο από επίσημες ιστοσελίδες.

3. Ανέφερε το συμβάν στην αστυνομία και στον πραγματικό πάροχο υπηρεσιών.

4. Προχώρα σε αποκλεισμό των τηλεφωνικών αριθμών των απατεώνων, προκειμένου να μην μπορούν να σε ξανακαλέσουν.

ΣΕΝΑΡΙΟ 3 – Κλοπή στοιχείων ταυτότητας- Τι είναι η κλοπή στοιχείων ταυτότητας

Η κλοπή στοιχείων ταυτότητας συμβαίνει όταν κάποιος κλέβει τα προσωπικά σου στοιχεία (π.χ. ονοματεπώνυμο, αριθμός πιστωτικής κάρτας, αριθμός κοινωνικής ασφάλισης, αριθμός άδειας οδήγησης, αριθμός αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου, ΑΦΜ, κ.λπ.) με σκοπό την πραγματοποίηση απάτης

Πώς να αναγνωρίσεις την κλοπή στοιχείων ταυτότητας

Ο απατεώνας Γιώργος δημοσιεύει μια αγγελία εργασίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Υποβάλεις την αίτησή σου (βιογραφικό, συνοδευτική επιστολή κ.λπ) και τα προσωπικά σου στοιχεία (διαβατήριο, ταυτότητα, ΑΦΜ). Ο απατεώνας Γιώργος κάνει χρήση των προσωπικών σου στοιχείων μαζί με τη φωτογραφία του για να δημιουργήσει μια νέα ταυτότητα.

Ο απατεώνας Γιώργος πηγαίνει σε μια τράπεζα και χρησιμοποιεί την πλαστή ταυτότητα για να ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό. Χρησιμοποιεί τον τραπεζικό λογαριασμό για να πραγματοποιεί παράνομες συναλλαγές.

Προστασία από την κλοπή στοιχείων ταυτότητας

1 Επαλήθευσε όλα τα αιτήματα για τα προσωπικά σου δεδομένα.

2 Περιόρισε τον αριθμό των προσωπικών σου δεδομένων που μοιράζεσαι μέσω διαδικτύου (π.χ. στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης).

3 Να παρακολουθείς τακτικά τις διαδικτυακές σου τραπεζικές δραστηριότητες και τις κινήσεις της πιστωτικής σου κάρτας.

4 Για να διατηρήσεις ασφαλές το email σου, άδειασε τα εισερχόμενά σου το συντομότερο δυνατό.

5 Εάν πιστεύεις ότι είσαι θύμα κλοπής στοιχείων ταυτότητας, επικοινώνησε αμέσως με την τράπεζα συνεργασίας σου, συγκέντρωσε όλα τα πιθανά στοιχεία και ανέφερε το συμβάν στην αστυνομία.

ΣΕΝΑΡΙΟ 4 – Απάτη αλλαγής κάρτας SIM στο κινητό σου τηλέφωνο

Απάτη αλλαγής κάρτας SIM πραγματοποιείται όταν ένας απατεώνας, κάνοντας χρήση τεχνικών κοινωνικής μηχανικής, αναλαμβάνει τον έλεγχο της κάρτας SIM του κινητού σου τηλεφώνου χρησιμοποιώντας τα κλεμμένα προσωπικά σου

δεδομένα.

Πως λειτουργεί

Ένας δράστης αποκτά τα προσωπικά στοιχεία του θύματος μέσω π.χ. παραβιάσεων δεδομένων, ηλεκτρονικού «ψαρέματος», αναζητήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κακόβουλων εφαρμογών, αγορών μέσω διαδικτύου, κακόβουλου λογισμικού κ.λπ. Με αυτές τις πληροφορίες, ο απατεώνας εξαπατά τον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας για τη μεταφορά του αριθμού κινητού τηλεφώνου του θύματος σε μια κάρτα SIM που έχει στην κατοχή του.

Το θύμα θα παρατηρήσει την απώλεια σήματος στο κινητό του τηλέφωνο και τελικά θα διαπιστώσει ότι δεν έχει πρόσβαση στον τραπεζικό του λογαριασμό μέσω διαδικτύου. Ο δράστης μπορεί τώρα να λαμβάνει εισερχόμενες κλήσεις και μηνύματα SMS, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε περιβάλλον ηλεκτρονικής τραπεζικής του θύματος, SMS OTP για την έγκριση μιας εγχρήματης συναλλαγής, κ.λπ. 

 



 
Είσαι θύμα;

Εάν το κινητό σου τηλέφωνο χάσει το σήμα χωρίς λόγο, ανέφερε το συμβάν αμέσως στον τηλεπικοινωνιακό σου πάροχο. Εάν ο τηλεπικοινωνιακός σου πάροχος επιβεβαιώσει ότι έχει γίνει αλλαγή της κάρτας SIM, ανέφερε το συμβάν στην αστυνομία.

Τρόποι προστασίας – Τι μπορείς να κάνεις

•Διατήρησε το λογισμικό σου ενημερωμένο, συμπεριλαμβανομένου του περιηγητή, του αντιικού λογισμικού και του λειτουργικού σου συστήματος.

•Περιόρισε το διαμοιρασμό πληροφοριών και δώσε ιδιαίτερη προσοχή όσον αφορά τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.

•Μην ανοίγεις ποτέ ύποπτους ηλεκτρονικούς συνδέσμους ή συνημμένα αρχεία που λαμβάνεις μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνυμάτων SMS.

•Μην απαντάς σε ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μην επικοινωνείς τηλεφωνικά με άτομα που ζητούν τα προσωπικά σου στοιχεία.

•Κατέβαζε εφαρμογές μόνο από επίσημους παρόχους και διάβαζε πάντα τα δικαιώματα των εφαρμογών.

•Εάν είναι δυνατόν, μην συσχετίζεις τον αριθμό τηλεφώνου σου με ευαίσθητους διαδικτυακούς λογαριασμούς.

•Καθόρισε τον δικό σου κωδικό PIN για να περιορίσεις την πρόσβαση στην κάρτα SIM σου.

•Μην διαμοιράζεσαι τον κωδικό PIN με κανέναν.

•Έλεγχε συχνά τις οικονομικές σου κινήσεις.

•Ενημέρωνε τακτικά τους κωδικούς πρόσβασής σου

Εάν το κινητό σου τηλέφωνο χάσει το σήμα χωρίς λόγο, ανέφερε το συμβάν αμέσως στον τηλεπικοινωνιακό σου πάροχο. Εάν ο τηλεπικοινωνιακός σου πάροχος επιβεβαιώσει ότι έχει γίνει αλλαγή της κάρτας SIM, ανέφερε το συμβάν στην αστυνομία.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2021

Facebook: Τέλος στην αυτόματη αναγνώριση προσώπου

 

Η Facebook Inc ανακοίνωσε σήμερα ότι κλείνει το σύστημά της αναγνώρισης προσώπου, το οποίο αναγνωρίζει αυτόματα τους χρήστες σε φωτογραφίες και βίντεο.

«Οι ρυθμιστικοί φορείς βρίσκονται ακόμη στη διαδικασία παροχής ενός σαφούς πλαισίου κανόνων που θα διέπουν τη χρήση του», ανέφερε ο Τζερόμ Πεσέντι, αντιπρόεδρος τεχνητής νοημοσύνης του Facebook.

«Εν μέσω αυτής της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας, πιστεύουμε πως ενδείκνυται να περιορίσουμε τη χρήση της αναγνώρισης προσώπων σε έναν περιορισμένο αριθμό περιπτώσεων».

Η εταιρεία, η οποία την περασμένη εβδομάδα μετονομάστηκε σε Meta Platforms Inc, εξήγησε πως άνω του ενός τρίτου των ημερήσιων ενεργών χρηστών του Facebook έχει επιλέξει τη ρύθμιση αναγνώρισης προσώπου στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και τώρα θα διαγράψει τα δεδομένα αναγνώρισης προσώπου (facial recognition templates) περισσότερων από 1 δισεκατομμυρίων ανθρώπων.

«Αυτή η αλλαγή θα αποτελέσει μία από τις σημαντικότερες εξελίξεις αναφορικά με τη χρήση της αναγνώρισης προσώπου στην ιστορία αυτής της τεχνολογίας», σημείωσε ο Τζερόμ Πεσέντι.

«Πάνω από το ένα τρίτο των καθημερινών χρηστών του Facebook έχει ενεργοποιήσει την αναγνώριση προσώπου και μπορεί να αναγνωριστεί», διευκρίνισε.

«Πάνω από 1 δισεκατομμύρια ψηφιακά μοντέλα αναγνώρισης προσώπου», επομένως, θα διαγραφούν.

Αυτή η απροσδόκητη απόφαση σημαίνει ότι ορισμένα δημοφιλή εργαλεία του μέσου δεν θα λειτουργούν πλέον: για παράδειγμα όταν ένας χρήστης θα δημοσιεύει μια φωτογραφία, ο αλγόριθμος δεν θα μαντεύει πλέον τα ονόματα των ατόμων που θα είναι παρόντα.

Η διαδικασία θα διεξαχθεί παγκοσμίως και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο, είπε ένας εκπρόσωπος τύπου του Facebook.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021

Το Facebook μπορεί να αλλάξει όνομα! Άμεσα οι ανακοινώσεις

 

 

Το Facebook σχεδιάζει να “εφεύρει” ξανά τον εαυτό του αλλάζοντας όνομα, ίσως και την επόμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο του νέου μεγάλου στόχου του, της δημιουργίας του “metaverse”, ενός νέου διαδικτυακού κόσμου επικοινωνίας των χρηστών μέσω εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας.

Ο επικεφαλής του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης Μαρκ Ζούκερμπεργκ προγραμματίζει να μιλήσει για την αλλαγή ονόματος στην ετήσια εκδήλωση “Connect” της εταιρείας στις 28 Οκτωβρίου, όμως μπορεί η σχετική αποκάλυψη να γίνει και νωρίτερα.

Η σχετική φημολογία προέκυψε μετά από δημοσίευμα του “Verge”. Προς το παρόν, το Facebook ανέφερε ότι δεν σχολιάζει φήμες.

Σύμφωνα με το Verge, ο Ζούκερμπεργκ φιλοδοξεί το Facebook να μείνει στην ιστορία ως κάτι περισσότερο από μέσο κοινωνικής δικτύωσης (με όλες τις επικρίσεις που έχει δεχτεί), ως βασικός δημιουργός του “metaverse”. Ο ίδιος είχε δηλώσει στο Verge τον Ιούλιο ότι “θα αλλάξουμε έτσι ώστε οι άνθρωποι να μην μας βλέπουν πρωτίστως ως μια εταιρεία social media αλλά ως μια εταιρεία metaverse”.

Είχε προηγηθεί η ριζική αναδιάρθωση της Google το 2015, η οποία μπήκε κάτω από την “ομπρέλα” μιας μητρικής εταιρείας, της Alphabet, εν μέρει για να σηματοδοτήσει ότι είναι πια κάτι πολύ περισσότερο από μια μηχανή αναζήτησης. Σύμφωνα με το Verge, το νέο εταιρικό όνομα του Facebook παραμένει ένα καλά φυλαγμένο μυστικό που το ξέρουν ελάχιστοι άνθρωποι. Μένει να αποδειχθεί η αλήθεια της φημολογίας.

 Όσο για το metaverse, που ούτως ή άλλως αναμένεται να αναπτυχθεί στο μέλλον, είναι ένας όρος που δημιουργήθηκε από τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Νιλ Στέφενσον για να περιγράψει έναν εικονικό κόσμο όπου οι άνθρωποι δραπετεύουν από έναν δυστοπικό κόσμο. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα βγει προφητικός…

Δημοφιλείς αναρτήσεις